Dag 01 – Om mig

Himmel och helvete. Här är en dam som kan konsten att svänga, både i humör och när det gäller annat. Får jag för mig något är det det som gäller, oavsett. När jag brinner för något, då gör jag det rejält. Jag är min egen motsats, hos mig ryms många sidor, både bra och dåliga.

Är familjens svarta får, mycket pga mina svängningar. Min fars och mors tålamod har testats många gånger genom åren och än idag säger mamma "men matilda..." minst 3 gånger i veckan. Har på känn att de är mer nöjd över min bror... Vilket jag är raka motsatsen till, han är lugn, eftertänksam - jag är rätt på, fnissig, talar först och tänker sen. Med dom jag känner. Annars kan jag faktiskt vara ganska blyg.. Tror det beror på att mamma under mina första 5 levnadsår alltid sa "nu lugnar du ner dig matilda!".
Men, med dom jag verkligen gillar är jag mig själv. Och då får man ibland vara med om en och annan groda, dessutom är jag rätt korkad också.. Något som mina betyg talar mot, men jag kan kämpa bara jag vill också. Appropå det här med att tala först och tänka sen, det är så mycket jag det bara kan bli. Jag tänker sällan konsekvenser utan hellre eventuell fördel.

Det finns många saker jag älskar, min dotter/familj, mina vänner, mitt hus, negerbollar, coca cola, busgrogg, smink, bli jättefull, inredning, umgås med vänner, h&m.. Med andra ord rätt enkel men ändå jävligt ovanlig :-) Jag är med på det mesta och är impulsiv, ibland. Gillar att förgylla vardagen med tok - ett gott skratt förlänger livet!

Jag är inte rädd för att bli gammal, jag är rädd för att mina drömmar inte ska gå i uppfyllelse. Jag lever efter devisen Hellre ångra det jag gjorde än ångra det jag aldrig gjorde. Just dom orden har större betydelse i mitt liv än vad någon annan kan förstå. Just dom orden gnager mer än dom borde.





Kommentarer
Postat av: Lena

Det är ju just för att du säger rakt ut vad du tänker och för att du är fnissig och lite crazy som jag älskar dej! Kram! =)

2010-12-06 @ 14:53:31
URL: http://lenaskrypin.bloggagratis.se
Postat av: Helena

vilda matilda, du är den bästa av alla & tro det eller ej så är du mitt förnuft ;) & du vet att vad du än gör & vad du är säger så kan du alltid prata med mig. jag dömer ALDRIG dig <3

2010-12-06 @ 16:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0