Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar. Moder jord och fader whiskey. Kan ju säga som så att det är tur att föräldrar inte får välja barn :-)

Jag är lik min pappa och jag vet att detta håller min mamma vaken om natten. Jag är pappas jänta, jag föddes som stöpt ur en Perssons form. Min pappa är min idol, han är klok, rolig, allmänbildad, sjukt social och väldigt snäll. Jag vet att jag alltid har min pappas stöd, fast han inte säger det rakt ut. Fick jag en önskan skulle det vara att kunna ha upplevt samma ungdom som honom. Inte alltid lätt, men jävligt rolig! Han har mer koll på kändisar än mamma, just för att han älskade att läsa mina tjejtidningar..

Min mamma är en bullmamma. Här snackar vi välfylld frys 24/7. Hon har tagit väl hand om mig genom åren, för trots allt har det varit mycket mamma-dotter tid då broder flyttade hemifrån när jag var typ 11 och Pappa ofta jobbade borta eller skift. Min mamma älskar att sy, pyssla, laga mat, baka, klippa hår och tycka. Just tyckandet har jag svårt att komma överens med, men jag vet att det inte är värre än att jag lägger dövörat till. Min mamma har också ett (på riktigt) dövöra, som hon lägger till alldeles för ofta :-) Hon är den som oftast tar ner mig på jorden, får mig att tänka efter och i slutändan har hon alltför ofta rätt.

Kort och gott, jag älskar mina föräldrar och är tacksam för allt de gjort för mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0