Attjo prosit

Nu har påsken börjat! Vi har handlat två (!!) gånger idag, folk är ju som tokiga på affärerna och likaså vi. Blev lite godis till påskkärringarna (eller den största kärringen av dom alla, jag) och lite annat gott. Hittade även en liten påskpresent till Ella :-) Tror hon blir glad! Har hittills fyllt 3 ägg, så mission completed :-)

 

Ska förbereda för påskning imorn med liten påskkärring. Första anhalt farmor och sen får vi se hur dagen blir. Ska bli skönt med en ledig pappa! Hela 5 dagar tillsammans, mysigt :-) Hur helgen ter sig tar vi eftersom, byberget fredag iallafall, 75-års kalas lördag och besök söndag. Sen ett efterlängtat 4-års kalas på måndag. Ja se där, det var hela helgen det... Nåväl, påsken är här och den kommer bli mysig som alltid. Hoppas verkligen vädergudarna ger oss fint väder som utlovat, ett stort plus i kanten.

 

Tog ett snabbt kort i mörkret ute på bron, planterade penséer i eftermiddag sen har det utökats med Videkissar och den fina lilla tuppblomman eftersom jag tyckte jag kände mig lite snuvig (fast konstigt snuvig med kli i ögon och hals) - gick först ut med videkissarna och snabbt därefter fick den andra blomman göra dem sällskap ;-) Pollen någon? Tog det säkra före det osäkra iallafall och känner mig frisk nu ;-)

Nu ska jag försöka få en pigg liten Ella att sova och sen sova själv! Har lovat Jonas sovmorgon, lika bra det.. Vi damer ska ju göra oss "snygga"! ;-)

God natt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0