Livet på landet







Igår eftermiddag styrde vi kosan mot min moster och hennes Karlsson för att kika på alla deras djur. Först ett besök hos fåren och lammen, Ella blev förtjust i det lilla svarta fåret. Sen fick vi se småkycklingar, de gillades också av Ella men det djur hon gillade allra mest är gårdshunden Roy. Hon blir helt galen så fort hon ser honom ;-)

Ella tog en låång sovmorgon idag, inte helt oväntat då den sista veckan varit riktigt fulladdad med aktiviteter. Hon har nog drömt gott om alla djuren hon såg och klappade igår :-)
Nu väntar frukost för mig och sen ska jag bege mig ut och kratta tänkte jag. Hela gatan har nog gjort det förutom vi, dags att ändra på det ;-) Våran trädgård är ju mer eller mindre ett kaos men man får väl börja i någon ände iallafall. Vi har helt klart för oss hur det ska se ut, men för det krävs flera timmar med traktor och grävmaskin så det får tas pö om pö.

Idag är det exakt två månader kvar tills jag börjar jobba. En hel del funderingar går runt i min skalle kring detta MEN; jag vet att det blir bra i slutändan. Jobb är ju tyvärr ett ont måste för att kunna leva men jag är övertygad om att vår livskvalité kommer stiga när båda är tillbaks i arbete. När jag börjar jobba tar Jonas vid hemmalivet.

Trevlig onsdag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0