påskat

Hej fredag! Ingen sovmorgon idag som det varit hela veckan annars, men jag var väl förberedd.. La mig prick 00.00 ;-) Men det är ju fredag och då är humöret automatiskt på topp. Jag och Ella har hunnit med frukost, torka golv, hänga tvätt och torka lite slipdamm. Skönt med tidiga mornar ändå ibland. Lite fredagsstäd återstår men det tar jag medans lillfröken sover, lättast så ;-)

Påskpyntet for fram igår, det här är årets ris. Med egengjorda ägg, dom finaste har mormor gjort och de fulaste har jag knåpat ihop ;-) Ska nog införskaffa mer dun, det blev lite glest.

Min absoluta favorit i påsk, tuppen med bast"fjädrar". Den här köpte jag åt mamma för några år sedan, men tog tillbaka den när jag flyttade hemifrån ;-) Den är från Åhléns och det har funnits en större variant som jag så gärna vill ha, men den har dom slutat med :-( Förresten, det kanske är en höna?

Trevlig bister syn över vackraste gatan i byn va? Btw, när vi hade bott här i ungefär två år så åker jag och Jonas förbi Kyrkan som finns längs vägen (vi bor på just kyrkvägen) så utbrister jag "nu vet jag varför det heter kyrkvägen, kyrkan står ju här!!" Ehh.. Inte mitt smartaste moment men Jonas fick ett gott skratt ;-)

 

Vet ni vad? Nu ska jag och Ella göra rulltårta. Har aldrig lyckats med det förut men fick ett superrecept som var väl beprövat av mormor, då måste det ju funka!

Trevlig fredag! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0