sing for life

Hej tisdag!
Jag och Ella har precis ätit frukost/mellanmål. Hon är tokig i ägg och skriker så fort jag ställer fram kartongen. Men färska jordgubbar var hon skeptisk mot.. ;-) Sitter och funderar på om vi ska en sväng på ica och hämta ut Panduro-paketet eller om vi tar promenaden dit.

Jag kunde göra en stor bock igår på att göra listan, nämligen rensa Ellas kläder. Det var tio överfulla ica-kassar att ta tag i... Har fått sånna där vacuum-påsar av svärmor att packa i, suveräna! Kläder är ju ganska skrymmande, men nu var det bara att packa ner i en påse sen suga ut överflödig luft med dammsugarn! Jag sorterade ut tre kassar som ska på iväg till second hand och en påse till Ellas tremänning. Som dessutom är kille ;-) Men fanns lite som kan passa en liten kille också! Jag vill helst spara allt men.. Man får prioritera då man har dåligt med utrymmen. Ska gå igenom ytterkläder någon annan dag sen så, är det undanstökat. Då är det bara att invänta att hon växer för hon har två stora ikea-påsar med kläder storlek 86 och uppåt ;-) Bra när man får ärva.

Nä nu blir det nog en snabb sväng på Ica sen hem och äta lunch. Leverbiff, älskar't! Blev så glad när jag hittade en låda i frysen, muuums. :-)

Hörs! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0