Blommande lökar

Hej!
Härlig lördag här:-)! Trots att Ella vaknade liiite för tidigt. Två trött föräldrar gjorde lite lördags-frukost och Ella överraskade med att äta mest av alla. Hon kan om hon vill. Sen blev det en sväng på byn här, spanade in nytt fint på Ånge Blommor och besökte den nya blomsteraffärn. Gjorde fina fynd på båda, såklart..! ;-) Det förgyller verkligen min vardag/helg att få köpa något litet nytt hem! Såg ju en del annat också som jag nog ska nypa... någon annan dag:-)!


Iallafall. Idag är det ju lördag och vi här på Kyrkvägen har städat så svetten sprutar. Källaren ska ju intas av julbordsbesökare inatt, då måste det ju vara fint... Till saken hör att vi sällan städar i källarn, och det får man ju äta upp varje gång man gör det. Hrrm. Jag putsade fönster också, där snösprayen sen .. (döm mig inte!!!) 2009 var kvar!!!! VA?! Har ni hört nå så hemskt? Nu är den borta iallafall:-). Tände lite doftljus därnere också för mysets skull. Längtar verkligen tills den dag badrum och tvättstuga är iordninggjord. ska jag börja städa där oftare:-)!


Ikväll blir det hederligt familjemys och glöggafton. Ska laga någon riktigt god mat och sen inmundiga barnbakade pepparkakor - Japp, igår bakade Elise och Ella pepparkakor tillsammans. Eller, Elise bakade och Ella förstörde. Bildbevis kommer:-).



Jag har gått in i en jul-psykos for real. Fråga Jonas. Hihi.

Här blommar löken för fullt.. Vilket innebär att jag måste köpa så den blommar exakt på Julafton. Viktigt, viktigt :-) Ljusstaken är min favorit all-time och är snodd från farmor.

 

Hej jag är röd/brun/koppar/kastanj-hårig numer:-)!



Ha en fin lördag! ♥

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken tjusig hårfärg, den passar dig toppenbra :*

2011-12-03 @ 16:49:54
Postat av: Annie

Wow, ovanligt att se dig i denna färg när man är van dina blonda lockar! Men det blev jättefint :)

2011-12-05 @ 22:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0