Frid och fröjd

Julgris anno 2011. Lite nostalgi, vi köpte alltid en gris åt morfar i julklapp när han levde. Det var alltid tradition att hitta finaste grisen åt honom i julklapp ♥ Så denna är för dig också, saknade älskade moffa ginko ♥

 

Vad gör ni en lördagskväll som denna..? Jag mår lite lätt illa efter glöggafton, årets första glögg brukar alltid bli en hel flaska. Men den är alkoholfri så jag är inte på kanelen:-). Har inte haft en lugn stund på hela dagen så börjar bli rastlös. Kom på världens idé, gäller bara att haka med Jonke också... pusspusshjärtegull! Iallafall. Det är byggande på G - som vanligt. Just den här idén är briljant och det kommer bli toppenbra! När det väl börjas:-)! Det är hallen vi pratar om, och det ska bli.... trä! Varför ha tapet på väggarna när man kan välja trä..?

 

Imorgon har jag tusen andra idéer jag vill ta tag i, jag ska även ha lite mamma-tid med min mamma. Min pappa lär vara för bakfull för att umgås med;-). Tanken är att hitta en fin mini-gran att ta in och hoppas att det inte blir för många atjo prosit eller för mycket barrning. Även lite kvistar ska jag leta och göra något med. Jag har verkligen skruvat upp hjärnaktiviteten i år... Ett tips om man känner sig lat och oinspirerad, skaffa barn...! Man lessnar fort på disney-tv och när väl lillpyret sover går man an som en gasell:-).

 

Jo, Ella acklimatiserar sig bra med julpyntet - hade en julkula framme som hon fick tag i, åh vad kul "boll!" sa hon och slängde den i golvet :-) Tur det var plast. Lustigt hur det blir, alla dekoration är från höjden mittemellan just nu och hoppas hon lär sig innan vi måste flytta upp allt till fågel-nivå, det kan bli svårt:-)!

 

NU sova! Jonas har äran att hämta hem sliriga föräldrar, jihaa! Jag sover nog helst när min far entrar huset FullIGasen! Det kommer nog alltid vara jobbigt, hur gammal man än är;-) Jag har iallafall laddat med en ny julskiva (klassikern absolute music, originalet från 1994, som alltid spelades hos familjen Edlund på Violvägen:-)) som jag ska börja spela på högsta volym klockan 08:00. Ingen rast ingen ro, mwooohaha! Jag ser framemot payback-time, pappa lilla..!

 

KRAM! ♥

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Träffade the parents på Mittis, the daddy sprang iväg då jag dök upp men the mommy var i bra skick! :D

2011-12-04 @ 03:32:33
URL: http://lenaskrypin.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Åh den skivan är verkligen nostalgi. Men går inte att köpa längre:(

2011-12-04 @ 10:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0