Fundering

Hej!
Körde iväg karln av olika anledningar och har en lugn stund. Ella ville inte sova ikväll, trotsig (blivande) 2-åring här hemma.... p j u h !

Iallafall. Jag är i behov av hjälp:-)! Mitt senaste projekt är ju att måla en byrå i vår hall, från serien leksvik/ikea, den är vanligtvis brunbetsad furu. Dvs mycket mycket träig. Nu till problemet.... Vi har två sådana byråer i sovrummet, tanken är att jag någon rik dag i framtiden ska köpa andra byråer dit, MEN, tanken slog mig... att jag kan ju måla dem vita också..... eller?? Möjligheten att sälja dem försvinner nog i målat skick, för tyvärr sitter inte färgen stenhårt och det blir lätt avskavt. Hrrm. Samtidigt vet jag att jag skulle känna aaah i hjärtat om dem blev vita. Vad tror ni... behålla som dom är och kanske få dem sålda eller måla om och ha dem kvar liiite längre än tänkt?:-) Är det ens något andrahandsvärde på byråer..?

Och Jonas du har ingen talan!!


Men målar jag dem kan jag flytta en till hallen för dit vill jag ha en högre.... hrrrmmm...... Helst vill jag ha ett jättefint linneskåp till hallen, har ett i källarn men det luktar gammgubbe så det får bo kvar därnere:-).



Surfar lite julinspo.. Fin krona från alvashus.se

 

Trevlig kväll! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0