Granen står så grön och grann i stugan

Gjorde en liten luring....

 

Hej töser!

Vad gör ni idag? Jag skulle "bara" testa att lägga ut julgransmattan för att se hur mycket plats den tog men vips och OJ - helt plötsligt stog hela granen där:-)!! Konstigt. Iallafall. Höll på att mista all julfeeling så kände att det var det enda rätta att ta fram det tunga artilleriet. Dock är inte tanken att ha den inklämd mellan sofforna men så får det bli i år pga platsbrist. Om vi inte köper en ny tvbänk... ;-) Ikväll ska jag iallafall upp med kulor, pippisar å vimplar återkommer med resultat:-)! När ställer ni fram granen? Tanken var dagen före julafton MEN se jag skapar egna traditioner. Så lucia-dagen it is.

 

Nu till något annat trist - alla mina amaryllisar har slagit ut..! En är t om överblommad. Not so good, måste ut på blomshopping med andra ord. Och hyacintherna är bara att glömma tyvärr, visade sig att Jonas är tokallergisk. Det fina med allergi är att det kan ge andra symtom såsom irritation, dåligt humör, kort stubin m.m m.m........ Ut med blommorna alltså:-).

 

Baka lite mer måste också hinnas med. Annars tar jag det lite piano resten av juletiden - man måste ju få hinna mysa också!

 

Vi hörs finaste! ♥


Kommentarer
Postat av: Annie

Har hemma hos mamma alltid klätt den dagen före jul, men mitten av december skulle jag gärna ställa fram den(har ingen gran ännu) för jag tycker kvällarna blir så mysiga med julgransbelysning, samt att det är lättare att få lite julfeeling :-)

2011-12-13 @ 14:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0