Juleljus

God morgon lördag!
Har varit uppe en stund med Ella, ska väcka pappsen snart. Jag ska iväg och jobba eftermiddag idag men vill hinna med en del först. En tur på byn hade varit önskvärt för en sista check såhär inför jul.. Vet en sak som skulle passa bra till Pappa Persson..:-)!


Iallafall. Är det någon som har koll på hyacinter? Vet att Jonas är allergisk MEN han blir ju inte uppsvälld som en gris vad jag vet;-)) Sen är han ju bättre i övrigt i sina allergier nu jämfört med när han var barn. Vet ju att dessa blommor finns i olika doftskalor, t ex ettan då, luktar den bara pyttelite? Hrrm vill testa för jag tycker dom blommorna är SÅ fina! Kanske ska satsa på en finare fejk-variant för att slippa någon eventuell allergichock. Min bror svällde upp i både ögon och mun en jul för många år sen...! Herregud vilken syn! Som tur va var det bara på "utsidan" han svällde upp men majgad vilken syn. Då var boven julstjärnor och de blommorna kommer inte innanför dörren för dem vet jag är hemskt allergiframkallande.
Ett önskemål vore doftfria hyacinter, ja då försvinner ju tjusningen men tänk på alla allergiker! Det kan väl inte vara så svårt att få fram...?

En leverans ljus före jul! Tog lukten "isiga snöbär" (vad nu det är;-)) och favoriten all time mullbär. Brukar köpa till jul i någon fräsch lukt.



Nej nu ska jag röjja upp ett stökigt kök sen klä på mig och en liten buse... Ute är det vitt och fint, SÅ härligt!

Hoppas ni får en fin lördag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0