Kalas *2

HEJ!
Måndag igen:-)! Kan inte annat än tycka att det är ganska skönt... Men så är jag hemmavid också. Ett par dagar kvar till jul och det känns overkligt. Som ett barn har man längtat och trånat, och snart är det verkligen julafton..? Känns alltid lika konstigt:-).

Iallafall. Vi hade ju kalas *2 för en blivande 2-åring i helgen! Mycket trevligt och roligt för lilltösen:-)! Blev två fullspäckade dagar med massa besök. I söndagsmorse sov hon till halv elva... slitsamt med kalas.

En del av presenterna.. Spisen + kastrullerna är en höjdare. Gick dit direkt imorse:-).

 

Hon är ju "duktig" och städar också... dvs knölar in allt i ugnen:-)!

 

Lite annat av allt fint hon fick, bord & stol till rummet, postlåda (okej den hjälpte mamma till att önska:-)) och fina tygmuffins.

 

Barnkalas är ju något speciellt det. Igår efter allt kalasande låg jag och Jonas i soffan och tog oss inte upp. Trötta föräldrar:-). Nu är allt bortstädat och jag kan inte låta bli att tänka ..... skönt att det är ett år till nästa gång;-)!! julafton och riktiga födelsedagen väntar ett paket till men sen går vi all-in för jul och julafton.

 

Är ni klara med julklappar...? Det är jag men vi ska iväg till sundsvall på torsdag så det lär bli en sista kik och något extra lär ju följa med. Letar efter en onepiece åt Ella men har hört att de är slut överallt. Men det går ju att handla efter jul också;-). Vill köpa något fint åt våra julvärdar också men det gör jag såklart här hemma. Ska göra byn någon dag, farmor har lovat att vara barnvakt.


Idag ska vi äta något spännande - julkyckling!! En hel kyckling som är färdigkryddad och bara att köra in i ugn 80 min. Spännande, hoppas det är gott:-)! Sen sallad och ris till det. Ska försöka att inte äta någon julmat före dagen D.... Har ju inte varit på något julbord i år så jag längtar efter julmaten! Laxen, korven, syltan, skinkan, äggen, pastejen och julmusten är mina favoriter;-). Hoppas Jonas får någon fin delikatess-låda i julklapp från jobbet... mmm. Ifjol fick han massa ostar och en med lite blandat, korv, glögg osv. Vad fick jag? Det... säger jag inte;-).


Nej nu ska jag fortsätta sitta i soffan och må illa.... Åh hua detta snaskande har ställt till med oreda i systemet. Längtar efter salt mat... Fetaost, kebab, chips & dipp.... å nej jag är inte gravid bara jävligt less på sötsaker:-)!

Ha en fin måndag! ♥


Kommentarer
Postat av: annie

Hihi, go' frilla tösen har på andra bilden ;-)

2011-12-19 @ 14:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0