Önskan?

Hej måndag!

Det här med önskningar är ju väldigt olika från person till person, men jag har funderat på en sak jag önskar.... (förutom att Ella ska få hålla sig frisk det är önskan numero 1)



... jag skulle vilja bo i t ex Kalmar, västerås, örebro.............. eller nått därikring:-)! Tänk att ha "bara" någon mil till en annan stad, eller ha flera städer inom några få mils radie! Vilken dröm! Är less på att ha 12 mil till "vår" stad och lika långt till min andra stad. Närmsta stad efter det? ....hrrm, är det Gävle tro?? Ja ni hör ju, hopplöst Norrland!! Finns det någon framtid här tro?

Jag vill ju bo här, inbillar mig att "mitt i" landet är vi ganska skonade från stormar osv, vi har skön härlig natur och massa frihet. Men sen då? Vad gör man om man vill göra en utflykt..? Jo man får lägga undan en hel helg för att kunna ta sig någonstans:-)! Visst vi har fjällen alldeles inpå knuten men tyvärr är inte det någon fördel, ännu.


Nej vet ni vad.. Jag börjar känna mig rotlös och rastlös... Men har man hus och familj är det ju inte bara att rycka upp det man har. Jag får fortsätta försöka hitta min framgång så jag kan köpa den där övernattningslägenheten i El Stockholmo........:-)!! Drömma är gratis.


När jag var yngre förbannade jag mamma och pappa som valde att bosätta sig i Bräcke. Kom igen, Bräcke liksom... Men tjing, Ånge då...? Börjar förstå varför de valde andra sidan. Ni kan ta flickan från Jämtland men aldrig Jämtland från flickan.
Jaja det blir nog någon ro med detta också:-)!



Nu ska jag återgå till verkligheten och diska. Sen boka in en helg i söder hos bästa H ASAP!!! Det går ju trots allt fortfarande tåg till och från tråkigheten:-).......


Ha en fin måndag! ♥

Kommentarer
Postat av: Annie

Det är synd att det inte går att trolla :-) Kombinationen hitta bostad plus jobb samtidigt är inte direkt lätt. Men om ni tänker förflytta er i framtiden, välj inte gnällbältet örebro. "ÖreeeebroÄÄÄÄÄÄ" Haha ;)

2011-12-15 @ 23:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0