På kanelen

Hej!
Nu har vi nästan nyss ätit frukost tillsammans med pappsen, det hör inte till vanligheterna. Ella var iallafall glad över sällskapet:-). Sedvanligt morgonmys nu, en brasa som sprakar, disney junior på tvn, en kopp kaffe, snuttefilt.. Ja lite så.


Iallafall. Har pysslat ihop lite av varje, har tusen fler idéer men de flesta innebär något med ris eller kvistar, och eftersom vintern kom helt plötsligt med kyla har det inte blivit av:-). Kanske på med vinterjacka idag och bege sig ut i skogen...? Är dock inte så hemma vad det gäller allemansrätten och vad man får ta och inte ta!

Ville ha några julkuddar men det är inte direkt prioriterat av plånboken just nu. Vad göra...? Jo, tag en fin kökshandduk, vik dubbel, sy ihop, knöla in passande innerkudde... Sy fast knytband på ena sidan...

 

.. klart and done! Tyvärr är innerkudden av knölig variant så det blev inte superbra. Men enkelt och fint (på håll;-))!

 

Titta vad jag hitta på blomsteraffärn..! Jättekaneler, nu är jag verkligen på kanelen. Iallafall, såg något jättefint i någon tidning med just jättekaneler jag skulle göra MEN, jag kommer inte ihåg vad det var. Hrrm. Tills dess ligger dessa stänger och väntar..

 


Nu pågår klick, klick här, lite julklappsshopping. En julklapp till mig själv:-) och en fin sak till Ellas födelsedag! Köper ni något extra fint åt er själv till jul? Brukar passa på och handla t ex mascara eftersom det finns så roliga julaskar med något extra i. Jag brukar också gå på en fin julstass, men se den här julgrisen blir utan det i år:-)! Det blir iallafall en stadstripp före jul, en ofrivillig sådan! Ella ska röntga sina lungor och fick tid den 22 December. Tokigt, inte alls:-)!!

 

Idag blir det lugna puckar, för sista dagen tror jag minsann. Upp till 3 dagar efter pencillin är man som känsligast. Då kan man köra fullt ös from imorgon då:-)! Skäm åsido, vi tar dagen och dagarna som de kommer!

 

Ha en fin 7 Decemer! ♥

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0