Ett ljus i mitt hus

Hej 21 (!!) December!
Oj dagarna rusar iväg:-) Nu har jag "julledigt" ... Därmed tusen saker att hinna med. Ska försöka få lite av varje gjort på förmiddan för eftermiddan tänkte jag spendera hos farmor och göra lite ärenden på byn. Kvällen ska ägnas åt klassisk filmkväll tänkte jag... Antingen the holiday eller den där andra juliga filmen.... med Hugh Grant. Heter? Jonas fick en härlig julklapp från jobbet i form av ost och lite annat smått och gott som jag tänkte ha till!

Fröken skrot har varit i farten.... En gammal glasburk fick bli förvaring åt gamla fina bestick.

 

Härlig gris målad med skoltavelfärg. Gillar grisar jag:-)!

 

Ella far runt med en babyvipe och torkar överallt.. undra om det är en pik? Hmm jaja några varv med dammtrasan ska väl hinnas med. Och skriva inköpslista för morgondagen, ett sundsvallsbesök väntar:-). Vet ni att jag eldat upp ca 250 värmeljus och ca 40 kronljus på mindre än en månad?? Yep, så är det:-)!

 

Och angående kampen mellan värmeljusen - om Liljeholmens värmeljus är värda slantarna? (ungefär dubbla priset mot ikea och halva mängden ljus dvs 50 st) Nej, dom är ju inte det! Visst de brinner lite längre men då är ju koppen större också. De brinner väldigt ojämnt, det är alltid en massa stearin kvar i koppen å det är ju slöseri. Så go for Ikea - 100 pack 27 riksdaler!!

 

Nej men om man skulle ta och dra igång dammsugaren... tjoohoo!

Ha en nice dag! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0