Julkort

Hej!

Här är vi ju hemma för lite återhämtning efter pärsen för Ella. Så idag och imorn jobbar jag inte, sen har resten av dagarna löst sig bra så hon är åter på dagis nästa torsdag. Ibland är det mycket bra med skift-tider av varierande sort:-) Sen hade jag sån tur att det var utlagt ledig dag på lucia, wooho! Ellas dagis ska ha rock-tåg så vi tänkte iallafall gå och titta på det. Men skönt att det blir easy-peasy för henne ett par dagar, hon behöver verkligen komma ikapp på ork-fronten.


Iallafall. Jag tänkte baka lussekissekatter idag. Brukar vara ganska lätt... Kör ju varianten med kesella, svårt att misslyckas då;-). Ska göra några traditionella katter och några andra bullar. Just katterna tröttnar man ju snabbt på. Sen har jag hittat ett recept på vita chokladbollar:-)!! De ska testas också såklart. Och göra ett gäng vanliga chokladbollar att ha i frysen.


Börjar ni känna av julstressen..? Jag känner mig rätt lugn, däremot känner jag lagom stress inför Ellas kommande 2-års kalas. Vi kör öppet hus den 17:e december. Tänkte testa den varianten och se, för kalas vill jag gärna ha och jag vet en del som gärna vill komma på kalas också;-). Ja men för att åter gå till stressen, det eviga gisslet är ju kakorna! Vilka ska man baka och hur många och... Never ending frågor!! Jaja får göra en djupdykning ner i någon kakbok alternativt kolla på ett avsnitt av Leila bakar:-)! Tips kanske..?


Titta vilka raringar!! Jag älskar folklore-mönster så dessa föll mig väl i smaken, även Ella;-) Från NowaLi/nelly.se

 

Årets julkort:-)! Näe, årets försök till julkort. Gick ju som ni ser... inte alltför bra:-)

 

Nu ska vi gå till köket,

ha en fin tisdag! ♥


Kommentarer
Postat av: Helena

Vita chokladbollar är gott, jag har ett recept på såna. Också har jag ett recept på "lyxiga" chokladbollar, det är också smaskens ;D

2011-12-06 @ 18:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0