muffins

Jag har gjort det igen. Ja, färgat tvätten B L Å ! Det här är tredje gången, och jag blir lika irriterad varje gång! Innebär att jag måste slänga en hel del kläder, vad sägs om blå/rosa dassiga strumpor? Nähä, inte de? URK! Det komiska är att det är samma jävla byxor som ställer till det varje gång, kanske borde slänga byxorna på en gång..? (det är Jonas byxor;)).

Så fram med en sopsäck, så ska jag börja slänga. Har en del annat som ska slängas också..




Glad-fis..


Gjorde muffins för någon dag sen, riktig enkelt och blev helt underbart goda och kompakta kladdkaksmuffins. Fast, de passar nog bättre med grädde och lite bär än att ätas rakt upp och ner.

ca 16 - 20 st
150 g Arla smör
2 1/2 dl strösocker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl


Gör såhär:
Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker, kakao och vaniljsocker. Rör ner ett ägg i taget och till sist mjölet. Klicka ut smeten i pappersformar. Grädda i mitten av ugnen 12–14 min.

Lätt, enkelt och gott! Kan tillägga dock att jag fick till 9 st storlek jättestor. ;-))

Nu tar jag min sopsäck och sätter igång.

Ha en fin onsdag!

Kommentarer
Postat av: Helena

Du lyckas då med det mesta :P vilken liten fis, lika glad och beklymmersfri som sin mamma ;P

2011-02-16 @ 18:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0