En studie i "kan sev!!"

I lördags stekte världens bästa morfar pannkakor till mig...

.. som ni vet är jag en bestämd dam...

.. så jag fick en egen gaffel...

.. Mormor försökte mata mig, men...

... KAN SEV!! ♥

 

Hallå!

Då var denna helgen till ända också, nästan så jag fått lite semester-feeling iom med 3 lediga dagar.. Men åter till vardagen imorn ;-)) Vi har iallafall haft en toppen helg; fredag och lördag spenderade vi i Bräcke med mormor och morfar. På lördagen var det marknad, vilket Ella tyckte var toppen :-) Kvällen avslutade jag och Jonas med lite tapetsering!! FINALLY! Vi har haft tapeten hemma över ett år, men igår fick han äntligen tummen ur ;-)) Bra blev det!

 

Idag har vi haft lite snickardag, lite annat småfix som blivit gjort. Jag har bland annat tagit upp målarpenseln, och den verkar jag få hålla i ett tag.. Jag ska måla hela världen, lilla mamma! Skönt iallafall att kunna bocka av att-göra-listan med sådant som kommit på efterkälken. Det gäller ju att stanna upp snickaren här hemma ibland och upplysa om insidan, det som faktiskt räknas ;-) Annars är det lätt att det bara blir utejobb.

 

Jo.. Vi har ju en liten matvägrare här hemma, men som ni ser på bilderna ovan duger viss mat och allra bäst när man får äta helt själv! Hon fick en gaffel i lördags, och redan nu manövrerar hon den bra. Skönt, skönt! Idag gjorde vi köttfärsbiffar, hon åt som en häst och bokstavligen slickade tallriken ren, det gör gott i mammahjärtat! ♥ Vi får se på onsdag huruvida hon ätit bra eller ej på sista tiden...

 

Kvällen till ära bjuder på jordgubbar och negerbollar tror jag minsann! Gubbarna är redan köpta (kan inte få nog..) men bollarna måste rullas. Ingen konst för en äkta negerbollsbakare! Kan receptet utan och innan ;-)

 

Trevlig söndagkväll, jag ska iallafall ladda upp ordentligt för kommande vecka.
Vi hörs! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0