Hang up

Jag tror jag har någon slags hang-up på citrusfrukter av alla de slag. Detta bådar inte gott :-)) Iallafall, jag gjorde vanliga citronmuffins med en touch av lemon curd, supergott!! Invigde nya fina muffinsformar från GreenGate också :-) Tyvärr blev de platta och lite klena i färgen men desto godare! Kladdiga saftiga muffins blir ju allt som oftast platta - men man ska väl inte dömma någon efter utseendet, det gäller ju även muffins! :-)

Appropå muffins, är det så att det är värt att investera i en muffinsform av metall? Jag tycker alltid att formen "flyter" ut, jag vill ju ha den rund och fin! Hjälp mig här va!


Formarna köpte jag på elsashem.se

Recept har jag inget för detta är höft-muffins. Ni vet, höfta lite här och höfta lite där..

 

Den här dagen blev ju fin iallafall. Trodde hoppet var ute när jag vid sjusnåret gjorde kväll (och helg! är ju ledig imorgon) men orken kom åter :-) Så snodde ihop muffins, citronkladdkaka och gissa vad... Jo!! Jag torkade golvet!! Haha. Ella hade ätit gröt själv, tänk er scenariot... :-) Morgondagen bjuder på en del skojigheter i form av broder & fjälla-besök, mätning&vägning av liten Ella och framförallt - L E D I G !! Ja nu är ju inte världen helt perfekt då det innebär att jag jobbar helg, men iallafall. Dessutom skulle det enligt någon vädersnubbe bli bra väder imorgon. I rest my case. Dessutom in på hela härligheten börjar jag få semestervittring... Nu är det näära! Augusti here I come!

 

När man stökar på med bak och liknande får man ju tid att tänka efter och fundera på livet och allt vad det innebär, den eviga frågan i mitt huvud är iallafall är det värt det? Jag har själv ställt mig frågan många gånger och det finns många jag vill ställa frågan. Det leder mig ofta på rätt väg och hjälper mig inse vad som är viktigt och vad jag vill. I de flesta fall är det en högst avgörande frågeställning, glöm därför inte bort att fråga dig själv ibland, är det värt det?

 

God natt! ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: lena

Du har för spröda formar om de flyter ut. Använd dubbla eller investera i metallform. MuffinsExperten har talat. Såg btw att det fanns gardiner med muffinsmönster i nya jotex. Kram!

2011-07-20 @ 00:41:44
Postat av: Helena

En muffinsform i plåt är verkligen värt det, då kan man skippa pappret eller ha papper i plåten och så får man finfina muffins, jag har en och det är grejt ;D Jag kommer och hälsar på under din semester så se till att ha lite tid för mig då :*

2011-07-20 @ 09:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0