Hårligt!

Tjabba!
Här sitter man och inväntar kvällsjobb, men endast 7 pass kvar till viva la semester! :-) Dessutom fick jag ett mycket gott besked igår så jag inväntar Augusti månad med ett stort flin!


Iallafall. Ni som känner mig vet att jag är något av en fanatiker när det gäller hår. Främst det på skallen då. Mitt hår lever sitt eget liv, typ. Nu ett tag känns det som att jag tappat en hel del mer hår än vanligt (jag har alltid tappat mycket hår, 100 hårstrån per dag iallafall :-)) Därför tänkte jag köra lite huskurer nu ett tag! Steg ett blir att börja äta hårkontroll, ett kosttillskott speciellt framtaget för hår, hud och naglar. Detta äter jag väl kanske främst för att mina naglar också ska växa sig starka och tjusiga! Steg två blir att börja med ricinolja! Och den ska jag inte äta :-) (används som laxermedel när man äter det) utan jag ska gnugga in hår och hårbotten med detta och låta verka ca 30 min. Sen tvätta ur som vanligt. Tanken är att man ska göra det varje gång man tvättar håret, i mitt fall två gånger i veckan då. En flaska olja går lös på ca 33 kr så väl värt att testa. Jag väntar mig inga mirakel, men det kan knappast bli sämre! Jag vet att den största boven för mig är plattången, men den vägrar jag ge upp så jag tänkte testa lite andra metoder ;-) (OBS! jag vill inte höra något om att håret inte påverkas av kosttillskott och yada yada, jag lever på hoppet! :-))


Ja.. Nu har jag varit lite utelämnande tycker jag så jag kryper tillbaka ett tag och sätter mig tillrätta på jobbet under 7 h :-)

Har ni något husmorstips rörande håret och huden? :-)

Här är gårdagens before, så tar jag en ny bild om 4 veckor då. Och ja, tanken är att jag ska fräscha upp det med färg snarast framöver ;-)

'

Såhär ser oljan ut, tisteloljan ska jag använda i fejset men mer om det en annan gång ;-) Ett tips, googla OCM (the oil cleansing method) och läs om en väldigt bra (och billig!) metod för bättre hy utan otäcka kemikalier.

 

Då önskar jag er en trevlig fredagkväll!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0