Porslin tankar

Underbar dukning med Rörstrands 'Swedish Grace' - får fortsätta önska mig delar ur serien så jag kan göra lika fin dukning någon gång :-) Har iallafall fått ihop till mina 6 tallrikar.

Bild från designdaybyday.se


Så mamma, det jag önskar mig ur ovanståe serie är:
Tallrik flat 27 cm - Snö 6 st
Tallrik djup 25 cm - Snö 12 st
Tallrik flat 21 cm - Snö 12 st
Skål 30 cl - Snö 6 st
Det var alles! ;-))


 

Var min disk lika vacker som den här skulle jag med glädje diska varje dag!

Bild från rorstrand.se

 

Hej lördag!


Vad gör vi idag? Vi tjejer är all alone då pappan är på jobb i Östersund. Lilla fröken försöker sova middag och jag ska försöka städa undan lite grann. Känner mig seg som klister idag, tyvärr. Kanske lite kaffe kan råda bot på det...? Har iallafall testat min Stelton-kanna idag - ska se hur många timmar den håller värmen ;-)) Viktigt vetenskapligt test - vi måste ju veta hur många timmar vi kan vara på picnick.


Vi får iallafall besök senare under dagen, najs. Hoppas på en trevlig och lugn afton med min käre sambo, vi har ju massa tv-kanaler att utforska! Min favorit all times är SF-kanalen, bara svensk film!!! :-) Sunes sommar, Jönssonligan, såsom i himmelen (MÅSTE SE!!), Lilla Jönssonligan och såklart världens bästa film Adam & Eva. Ja ni hör ju, fulländad kanal!! För en "jag älskar svensk film" person som mig då... Undra om de visar Wallander? Isånnafall hörs vi framåt hösten igen!

 

Dags att gå ner i tvättstugan, vi hörs! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0