Sur som en citron

Ultimata "citrontipset" till alla citrus-lovers, världens godaste Yoghurt med Citron! Smask, smask! Suveränt god till jordgubbar eller bara rakt upp och ner som den är :-) Imorgon äter jag den här till frukost..


Hej hej - ledig dag här.


Och det har varit en ledig dag som sig bör, loj morgon med en liten spurt då vi kom på att ojsan hoppsan, lillan ska vägas! Hihi, lillan, va?! Nej nej - tyvärr sprängdes inte 9 kgs gränsen men hon gjorde en big business alldeles sekunderna innan vi for.. Det var med säkerhet en business på ca 2 hg! ;-) (Som var det som fattades för att spränga gränsen) Iallafall, det såg bra ut för lillskruttan men detta med maten fortsätter vara ett dilemma. Men vi tar dag för dag!


Sen fortsatte räjset ner mot en brädgård i grannbyn, köpte det vi skulle ha och stannade sedan till på en loppis på hemvägen. En helt gudomlig loppis, faktiskt. Dagens fyndare blev såklart JONAS! Det jag är ute efter hade hon sålt dagen innan, surt sa räven men jag åker nog dit en dag snart igen och fortsätter kolla. För det var stort och alla prylar därinne var alldeles alldeles jättegamla - wonderful.
Funderar
på att alltid ha en loppis-slant i bilen, utifall att. Jag är fast beslutsam om att de bästa fynden görs helt hux flux!

 

Ja och sen kom då eftermiddagen som blev en brak-taco-middag med broder och Alex. Najsinajs! Lite bus och sen gudomligt goda CUPCAKES! med frosting och allt till efterrätt. Tänkte ta bild men munnen hann före ;-) Ella höll låda som vanligt och charmade nog dem båda. Sen somnade hon gott på sötörat sitt. Jag och Jonas slog igång en riktig gammal klassiker - Jönssonligan & den svarta diamanten. Wooho, Svenska-film-lovern i mig slog glädjevolter. Vi har tydligen en hyr-funktion via boxern, laddad med svenska underbara filmer. T ex alla Wallander. Dock kostar det ju såklart, men iallafall! Då var semestern räddad :-)

 

Imorn börjar jag sådär lagomt tidigt, 16:45. Alldeles perfekt faktiskt med sena kvällspass såhär i sommartider. Jag hinner ju med all vaken Ella-tid men åker på jobbet lagom tills kvällsgnället drar igång ;-) Det ni, kallas tajming. Imorgon börjar nedräkningen på riktigt, 8 jobbpass kvar till semester!

 

Nu blir sängen och natta, med min käre snickare.

God natt! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0