Tylleri tyllera

Tjohoo!
Utarbetad mamma här ;-) Jobbdagen idag började för tidigt men var kort men blev lite längre.. hänger ni med? Tjaatja, jag ska inte klaga för det gick fint och allt går nu snart som på räls.

Efter jobbet gjorde vi byn, och spenderade en låång stund på vår lokala färghandel. Som jag älskar! Är där väldigt ofta ;-) Dagens shopping ser ni ovan, färg till Ellisens rum samt ett annat projekt ;-) Och nej, färgen är inte lila ;-) Färgen heter tyll, det stod mellan den och barbie. Ni get the picture va? ;-)

 


Nu ska jag inte bli långrandig här för det orkar jag inte. Kvällens mission blir en stor skål med jordgubbar och grädde! Vi fick supergod middag idag av svärmor, crepes. Pannkaka med surprise :-) Riktigt, riktigt gott!

 


Och vet ni... 3 pass kvar att arbeta sen stämplar jag ut i 4 härliga långa Augustiveckor. Iallafall. Imorgon drar vi till stan och gör byggmax, bauhaus och alla andra mina favoritaffärer! Första sommaren vi bodde här var vi seriöst på byggmax en gång i veckan. Så jag har fått min beskärda del av den brädgården, men morgondagen bjuder på lite roligare brädshopping så jag står nog ut ;-) Ellisen skjutsar vi till byberget. Jo.. Hon fick sitt livs första fläskläpp ikväll!! Det gick bra, kröp lite för fort och hon stöp med läppen ner i golvet. Efter lite skrik gick det över, men kvar fanns världens pussläpp! :-) Så mamma kunde inte låta bli att fnissa åt henne, för söt var hon med den lilla "stora" läppen :-)


 

God natt med er! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0