Underbara barn

Hello!
Härlig härlig måndag! Fick en rejäl sovmorgon, Ella och pappsen klev upp och lämnade en dödstrött mamma åt sitt öde. Efter en timme kom mina underbaringar nerkrypandes i sängen igen, så myste vi en stund till :-) Sen upp och ha gott om tid att göra sig iordning för jobb. Perfekt morning med andra ord. Jobbade en liten stund, sen hem igen för att sätta sig vid ett dukat bord och till efterrätt glass som Mamma och Pappa kom med. Joni, det var min måndag det :-)


Nu tillägnar jag aftonen åt lite tvätt och lite jordgubbar, får se om jag äter dem naturella eller med lime ;-) Lite vanilj-kesella till blir det iallafall - är det sommar så är det! Får hoppas att SF-kanalen har något intressant att bjuda på :-)


Jag funderade på det här med integritet och privatliv förut, hur öppen får man va..? Jag är för öppenhet, denna fundering kom sig av att jag och min sambo har delade meningar i en fråga där jag vill vara öppen utåt men där han menar att det är vår deal. Javisst, man måste ju respektera varandras åsikter men varför dölja något som skulle kunna vara till hjälp för andra? Som t ex Ella, vår lilla skatt. Hon är ju född 3 månader för tidigt, inget jag varken kan eller vill ändra på, så varför låtsas som något annat? När man för sjuttielfte gången får höra kommentaren vad liten hon är, är det skönt att kunna säga att hon bara vägde 724 g när hon föddes. Allt jag vill är vi ska slippa känna skam och skuld över sådant vi inte kan rå över!

Nåväl, nog om det, nu dags att frossa i gubbarna,

härlig måndagskväll önskar jag er ♥

Jag är coolast i världen :-)

 

Nyduschad och go

Kommentarer
Postat av: Isabell

Du får aldrig mer känna skuld eller skam över Ellas inträde till världen, se det som en komplimang - hon ville ut snabbt för att kunna få så mycket tid som möjligt med sina föräldrar för man vet aldrig när man rycks bort! :)

Oavsett så kommer människors fördommar aldrig att försvinna och om någon ska skämmas så är det dom eftersom dom dömmer från en bild som långt ifrån speglar helheten! Rak i ryggen nu Persa, finns ingen starkare och bättre mamma än dig!

2011-07-04 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0