Morning Glory

Tjohoo - vilken start på dagen! I vanliga fall har vi precis typ ätit frukost (Ella mellis) och inte hunnit kamma håret ens en gång. Men idag var det upp med tuppen (=Jonas) och iväg på BVC för 18-månaders kontroll och spruta! Gick kanonbra med AjAj:et, inte en min eller tår fälldes. Tydligen är denna snällare än de andra sprutorna iom att det inte brukar bli feber direkt eller värk, däremot är det ju sjukdomen dom sprutar in (om jag fattade det rätt) så hon kan få sympton av mässling efter någon vecka med hög feber och utslag. Vi får se! Det har gått bra förut när hon fått sprutor, peppar, peppar! Och hon är väl besprutad denna dam :-)) Det är mycket som är speciellt med henne, hon har t ex två BVC-kort varav ett är gult (för de har gula i västerbottens landsting där hon är född) vilket alla sköterskor brukar kommentera, Nej men har hon ett gult kort? Vad festligt! Eller Oj, har hon TVÅ kort?? Japp, That's my girl!! Liten men naggande god!
Och hon har gått upp i runda slängar 8 kg och vuxit ca 43 cm sen hon föddes vilket imorgon är exakt 18 månader sen! Ella Karin Julia Persson född liten som en fågelunge men vuxit till världens goaste busigaste lilljänta!


Här är sommarens bästa städtips, gör din egen såpspray; fyll flaskan (följer med gratis när man köper såpa från Grumme) med vatten och 5 ml Såpa. Använd typ överallt, just Citronsåpan luktar jättesomrigt! Big Like på det.


Det här får bli sommarens diss, huvvaligen sånt äckligt vatten! Nej nej, verkligen ingen "dream".. mer nightmare.

 

Carpe Diem, idag är min sista mammalediga dag. Ska fira det med dagens första kaffekopp och sen en lång dusch, känner mig allt annat än fräsch. Sprang ju direkt efter BVC till min farmor för att inta lite mellis efter spruta, sen gjorde jag några ärenden på byn. Ikväll ska vi fira (vad vet vi inte) med god mat och god efterrätt. Lite såhär kvällen före.. Imorgon drar vi iväg till Landet dvs Säter och Byberget. Där väntar god mat och trevligt sällskap i form av min bror och dam. Midsommar är ju magisk, oavsett om det är bra väder eller inte. Vi firar ganska lagom men i år skulle min mamma fixa midsommarstång, well.. det tror jag först när jag ser det :-)

 

Nä dags tvätta håret, tjoho!
Puss! ♥

Kommentarer
Postat av: Helena

Ella är en tuff liten dam, blir väl som sin mor: hård som stål med ett hjärta av guld :D

2011-06-23 @ 16:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0