The best things in life are free

Tjolahopp, det blev en aktiv afton det här. Har torkat golven en vända och tagit reda på lite rabarber, vi har tydligen en stor "tuva" och varför inte ta rätt på det som kostar noll? Jag är inte så förtjust i rabarber ska tilläggas men någonting ska vi väl kunna hitta på.. Mormor gör ju t ex en supergod saft, borde kanske be om receptet.. Konstaterade att det finns mycket växtlighet ute på ägorna, bara man orkar engagera sig! Det får bli mitt lilla löfte, ta vara på alla bär till sensommaren/hösten. The best things in life are free! Så äro även kramar och pussar, helt fantastiskt eller hur?

En absolut favoritblomma, hundkex, den ska jag helt seriöst ha med i min brudbukett. Finns ingen finare blomma och den gör ju sig allra bäst där den växer.



En annan liten favorit (den blåa), mest för dess namn - Förgätmigej. Den lila blomman heter nattviol och har som egenskap att dofta gott, speciellt kvälls/natte-tid, det gör den kan jag lova! Vi har dessa lite överallt på gården, jättefint "ogräs".

 

Tjingeling, det var allt för i afton, nu blir det till att sova en sväng. Ny dag väntar imorgon :-)

God natt! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0