What a day!

Halloj sköna bönor!

Har ni överlevt dagens tryckande värme? Knappt här kan jag avslöja.. Tog tag i veckostädet idag, fy vilken pina.. Svetten lackade! Men nu är det gjort och luften är lite mer andningsbar så allt gott till slut :-)

Jag och Ella har varit ensamma idag, igår var farmor Eva soldyrkaren nummer 1 här med oss hela dagen. Vi satt ute i finvädret hela dagen lång! Ella fick bada i både balja och sin nya (stora) pool :-) Sommaren är ju helt magisk ändå. Framåt eftermiddan kom Jonas hem från jobb så han joinade oss solare en stund. Kvällen avnjöt jag och Jonas i soffan framför en film med chirre å dirre! Perfekt lördagskväll :-)
Dagen idag har bjudit på klibbig värme och åskväder. Så efter Ellas nap idag styrde jag kosan mot farmor, en dam som inte är rädd för åskan vilket jag är ;-) En eftermiddag i fikandets tecken med andra ord, och Ella busade på som vanligt. Pappa Jonas dök upp här vid fyra snåret, snabb middag idag sen busade vi med Ella tills hon blev helt snurrig :-) Hon somnade fort idag!

Kan summera helgen med ett ord: fantastisk!


Så till något annat, missförstånd är så onödigt. Vara ovänner pga något som egentligen inte finns där eller som man kanske just missuppfattat. Jag ska iallafall försöka tala klarspråk för att undvika detta i framtiden.


Jag var iallafall förberedd för helgens sol, solskydd med hög spf, after sun (vilket egentligen inte behövs om man är noga med spf:en men de luktar ju så gott!) samt en ny tvålfavvo från Nivea med stjärnfrukt. Luktar fräscht och somrigt.
Notera stegen i bakgrunden, ha ha.


Dags att hänga tvätt sen kolla på film tror jag bestämt,
ha en fortsatt trevlig söndag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0