baka baka liten kaka

Har precis gjort en morotskaka, hoppas den blir god. Var inte alls lika svår att göra som jag trott, peppar, peppar. Jag är inte riktigt överens med min ugn alla gånger men oftast blir det bra.

Högst upp på min önskelista med saker som jag aldrig kommer få (lite för dyra grejer tyvärr) står en Kitchen Aid. Behöver väl knappast någon närmare beskrivning, finns ju hos var tv-kock nu för tiden. Verkar grymt praktisk och jag tänker att elvispen aldrig skulle behöva användas med en sån maskin i huset. För det är just vispningen som är tråkig när det gäller bakningen, träligt att stå och hålla i en maskin som låter illa. Ska nog börja spara en slant så jag kan köpa en rosa fin Aid! Den sägs ju ska hålla 30 år och det blir ju ganska billigt PPA (= pris per användning) ändå :-) Ungefär 5000 går den lös på.

Slickepott/muffinsformar från Åhléns, Vispskål Ib Laursen, Kakfat Nordljus.net

Nu vaknade Ella, vi hörs! ♥


Kommentarer
Postat av: skvöl

Åh, kitchen aid! Såg en i skyltfönstret precis och dom är skitsnygga! Inte ofta köksprodukter är det.. Men den kostade som du skrev, 5000kr. Ganska stor summa att kasta ut på en gång.



Hoppas morotskakan blev bra, om jag skulle baka en plåt skulle jag nog trycka i mig hela kakan under samma dag :P

2011-05-05 @ 16:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0