Blixtar och dunder

Här kom det nyss världens skur och nu väntar jag bara på att det ska braka lös ordentligt. Är livrädd för åska och det är absolut det värsta jag vet. När det åskar sätter jag mig helst i bilen alternativt tar på mig hörlurar så jag slipper höra. Kommer ihåg en gång för många år sen när jag och Sandra var utelåsta hemma hos henne mitt under pågående oväder! Och, det var tametusan det värsta åskvädret jag någonsin varit med om (det slog ut strömmen på hela byn minns jag). Vi sprang mellan hennes altan och garage (som också var låst) för att ta skydd, och skrek och grät om vartannat. Man kan tro att sådant gör en härdad men för min del kan jag säga att rädslan blev värre efter den händelsen. Däremot måste det varit en rolig syn om någon såg oss, men detta var ungefär 10 år sedan så vi var ju ganska små också ;-) Jag kan skylla på att rädsla för åskväder är ett släktdrag, min pappas mormor satte sig alltid i skrubben med gummistövlarna på när det började åska. Nåväl, det är ju alltid en speciell känsla som uppstår efter åska (typ, pjuh äntligen över för min del), luften blir frisk och efter regn kommer ju solsken :-)

 

Har i övrigt varit en tisdag i matlagandets tecken, kockade ihop en lasagne som blev över förväntan. Det är ju lite bökigt att tillaga lasagne men det blir ju mat för ett helt kompani! Slängde även ihop en sockerkaka samt negerbollar som jag och Ella fikade på eftermiddan, mums :-)

Nya glas till saftkalaset :-) Fina va? Gillar speciellt de rosa, och har börjat övertala Jonas att köpa fler.. Gillar att alla är olika! Köpta på Indiska.


Nu kom det ett blötdjur från duschen så måste kila!
Tjing! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0