Som lyckligast

Härliga regniga fredag! Men ändock fredag!

Här sitter vi och väntar på sotaren, han skulle dyka upp mellan 12 - 15. Vilket "litet" tidspann, men eftersom vädret inte är det bästa idag så är vi ju ändå hemma och inne. Jag mår himla gott just nu, har fått undan allt vad disk, tvätt och sådant heter. Har fått i Ella lunch och jag har ätit frukost, har stökat undan jobbiga måsten såsom pappersgöra och fylla i blanketter. Nu sover förhoppningsvis Ella och Jonas kom precis in genom dörrn och har gjort helg. Allt är på topp med andra ord, skönt med sådana dagar! När man bara känner sig glad och lycklig. :-) Kan ha att göra med det som komma skall i helgen.. Och att jag har nya fina kläder och glasögon :-)

Where I was born Cookies = Jämtlandskakor

Fick ett recept av Helena på underbara Jämtlandskakor, och patriot som jag är får dessa högsta betyg :-)
Appropå hemma, jag känner mig aldrig så hemma som när jag kommer och kör förbi Välkommen till Ånge-skylten, Ånge är hemma för mig och blev det ganska fort. Dock känner jag inte till orten så väl ändå; kan inte alla kufar utantill eller alla gator, som man kan "hemhemma!" (=Bräcke). Som län är det Jämtland som är hemma för mig, som ort Ånge.

 

Nu ska jag ge mig på gardinstångsfästen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0