surt sa räven

Hej!
Då var den nya veckan i full gång och även Maj månad. Min favoritmånad, av förklarliga skäl ;-)) Jag försöker göra så mycket som möjligt samtidigt idag, ta undan påsken, baka, tvätta, plocka och måste hinna måla. Snälla Ella sov ett tag till....

Ella hade en rolig frisyr häromkvällen :-) Hon är för övrigt feberfri och har ätit bättre idag, så förhoppningsvis är det färdigbråkat med tänderna nu.

I eftermiddag väntar ett besök i stora staden, jag och svärmor ska hämta våra glasögon. Äntligen! Kanske jag kan leva ett normalt liv ;-) Har även några besök jag vill hinna med, t ex Kicks.. Även närmaste Apotek, jag har slut på ibumetin! Använder det bara en gång i månaden (ja just DÅ) eller när jag är riktigt sjuk men nu är det slut och jag har ont. Misstänker att det kan ligga någon kvarglömd tablett i någon gammal väska, får rota runt och se vad jag hittar ;-)

 

Är det någon som är förtjust i citron? Pröva då citronkladdkaka! Riktigt god och syrlig kaka, perfekt nu under sommaren :-) Och precis lika lätt att göra som vanlig kladdkaka.

 

 

Citronkladdkaka
2 ägg
2,5 dl socker
150 g smör
1 tsk vaniljsocker
1 citron
1,5 dl vetemjöl
pynt:
florsocker
vispgrädde

Vispa ihop ägg och socker. Tillsätt rivet skal och saft från citron. Vispa ner vaniljsocker och smält smör. Vänd i vetemjöl. Häll smeten i smord form. Grädda mitt i ugnen i 150 grader i ungefär 35 minuter. Servera kakan kall, pyntad med siktad florsocker och tillsammans med lättvispad grädde.

 

recept från pickipicki.se


Nu ska jag åter till färghinken, trevlig tisdag! ♥


Kommentarer
Postat av: Helena

härlig frilla på sötisen där ;)

2011-05-03 @ 16:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0