Jul i kjol

Hej igen bloggers,

mormor min knackade försynt på dörrn vid 10-draget, jag hade fortfarande morgonrock och ruffsigt hår:-)! Men kul med besök! Gillar spontana hej på dej du av min mormor. Hon har överseende, det är inte första gången vi fortfarande har nattsärken på oss. Ella tycker såklart också att det är jätteroligt med besök och gör sitt allra bästa för att inte lyssna på sin mamma. Gör helt tvärtom, hela tiden.

Nu är det iallafall helgrent över alles, även jag! Plus tvättat hår! Ella sover fortfarande?! Och jag är sådär måttligt rastlös. Vill gärna ut och traska en sväng men har en del kvar att göra här hemma innan kvällen. Sen ser det väldans kallt ut ute... hmm. Näe elda lite istället.

Blev lite julkläder till Ella beställda iallafall - är dock inte riktigt vad jag är ute efter men söta ändå. Den rosa är ett gränsfall, faktiskt.. Men tröjan, skorna och bodyklänningen är givna iallafall. Mammas lilla tös måste ju ha "finskor" i år, hon kan ju nu:-)! Minns att jag hatade lackskor som liten, så varför ska Ella få slippa..? ;-)

 

Ska återgå till mitt tvättande, fattar inte. Vi är liksom bara tre personer, ändå känns det som att jag bor i tvättstugan. Okej det var kanske en överdrift, för det är ju inte så jobbigt att tvätta ändå. Mula in, starta, hänga, vika - klart!! Ja för stryka.. no no no, där går gränsen på vad jag anser viktigt och inte! ;-)

 

Ja men fortsatt trevlig fredag då ♥

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0