Presenter i fårakläder

Morgonens lillafröken. Vi sitter som vanligt och myser i soffan, det allra bästa sättet att starta dagen på :-)

 

Hej fredag!

Härlig att det är helg va..? Å jag får ju också helg, som alla andra:-)! Grått och trist ute men inne har vi tända ljus och brasa i kaminen. Det är lätt att bota bort tråkigt väder med sånna medel! Iallafall. Dagen idag blir typisk fredags-doing, byta sängkläder, dammsuga.. baka kaaka! Bästa typen av fredagar :-) Ska försöka ta oss iväg fram på byn också och köpa ett gäng presenter. Men fick nyss nys om att de stänger tidigare idag så vi får väl lägga på ett kol då:-)!

 

November månad är alltid fullspäckad, det är pappas födelsedag, första advent, julfix och en massa annat som alltid inträffar i November. Tur då att jag har tre helger på rad ledigt, massa tid att hinna med allt skoj! Tyvärr jobbar jag första advent-helgen men man kan ju inte få allt. Viktigast av allt är att jag är ledig pappas födelsedagshelg, då vi alltid äter plankstek med tillhörande förrätt och efterrätt. Vi är tillsammans hela familjen och det händer ju inte alltför ofta..! Därför är den helgen väldigt viktigt :-) Men det är först nästa helg! Denna helg är ju tingad för annat skoj på tu man hand!

 

Är man världens bästa sambo eller vad? Häromdagen fick Jonas en jättejättefin ljuslykta :-) Han blev såå glad och trodde inte alls att jag köpt den till mig. Hrrm. Otacksamt! Han hotade med att jag ska få en hockeyklubba i julklapp. Men tyvärr känner han mig alltför väl och vet vad konsekvenserna av det skulle bli ;-)

 

Vart är alla kommentarer? Ni kan väl lämna ett spår emellanåt :-)

Nu ska jag och Ella fånga dagen - vi hörs! ♥


Kommentarer
Postat av: Helena

Gosch vad mysigt ni har det :) Jag funtar också på att baka en kaka idag, men jag vaknade halv tio så vette tusan om jag hinner. Jag vill ha tips på goda kakor, känns som man gör samma hela tiden ;)

2011-11-04 @ 09:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0