Plankstek

Hej måndag!
Oj, vilken start på dagen.. Ella vaknade vid halv sju men hon somnade om med mig (!) till halv tio. Jag ska verkligen inte klaga nej, men herregud vad jag behövde den extra sömnen. Har sex arbetsdagar på raken den här veckan, är värre än det låter, tro mig ;-)!

Iallafall. Vi var ju på pappahelg i Bräcke i helgen! Vi äter plankstek, gör Bräcke under dagen (vi mammor:-)), fikar, spelar kort... Har det mysigt med andra ord. Som en julafton fast utan tomtar:-)! Jag älskar den här helgen för den blir alltid lika rolig.


Far & dotter, mosmakern aka pappan himself och lilla busungen! Hon far alltid fram som ett jehu i Bräcke :-)

Den yngsta planksteksätarn, och jodå - det gick ner..! Våra plankstekar är väldigt klassika, mör fläskfilé, baconlindad sparris, varm tomat med smält ost och riktigt (!!) pulvermos!



Jag har ett mission nu - städa huset! Det ser ut som det gått en tromb genom huset, katastrof!! Jag själv ser också ut som katastrof så jag har en del att göra ;-) Ella ska iväg på dagis om någon timme så måste tajma lunch och sovning där också. Pjuh:-)!

Jo, igår när jag for hem från jobbet gjorde jag en liten slir. Jag slirade ett helt varv när jag svängde ner på "vår" gata, skitläskigt!! Hade tack och lov forden, audin är ju något större så då hade jag kanske hamnat på grannens gräsmatta. Usch så pinsamt!! Men det gick bra iallafall, tog en annan väg hem och skällde lite på Jonas ;-) Ska ta det mycket lugnare hem idag. Men så halt det var igår har jag nog aldrig varit med om förr. Slir å slir å slir överallt! Kör försiktigt!


Nu mot köket, ha en fin måndag! ♥


 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0