Vår eller höst

God morgon!
Jahapp, då var det dags igen.. Lillhjärtat fick feber igårkväll. Lite stök och bök i natt, hon var varm som en kamin men energin var det då inge fel på..! Jag tog upp henne i vår säng vid 5-snåret imorse, men fick lägga henne i sin säng när hon började slå sin far på ryggen och fnissade som en galning efter varje karateslag. ♥ Vi får hoppas febern går fort över, huga! Hon har verkligen varit utsatt för dagisbaciller, men får hoppas hon bygger upp ett bra försvar!


Nu sitter vi under samma filt och har det gött. Varmt och skönt:-)! Och snart blir det min favorit på tv, djungelhjul. Ikväll väntar jobb, men har a lot to do innan som vanligt. Det är bombnedslag all over igen, förstår inte..! Så måste jag tvätta håret, uscha fett hår är det värsta som finns!! Så det så:-).

Iallafall. Det är dags att lämna in semesterönskemål inför 2012 och våren 2013. Hjälp, hur ska man tänka där...? Jag är ju inte garanterad mitt förstahandsval på sommarsemester, så ska man vara "smart" och välja antingen första eller sista perioden och hoppas man får det? Juli känns ju helt uteslutet, då vill ju alla vara ledig. Hmm, svårt det här, så tidigt också - och för den delen början av 2013, hallå... Planering gillar jag men liite svårt att veta om, när, var, hur jag vill vara ledig:-)! Lyxproblem! Nåja, får gnugga geniknölarna så det blir bra för alla parter detta.




Titta här då! Som vanligt i Bräcke går man in på handelsträdgården och kommer därifrån mycket fattigare:-) Det här fatet har jag dock kollat på många gånger och slog till i lördags. Sista exet, wiho! Verkligen kärlek vid första ögonkastet, här ska jag ha röda vinteräpplen, apelsiner, bullar, muffins.. ja allt! Kryddan fick Jonas i farsdagspresent, krydda till potatisgratäng till en potatisgratänglover - bra va? (i hate potatisgratäng:-)).

 

Det börjar ju bli dags att spana efter julgran! Eller adventsgran kanske det heter. Den ska vara ute iallafall, den vi ska ha inne behöver man bara gå ner i källarn och hämta:-). Nåja, ska börja spana nu innan snön kommer! Enligt pappa kan man ta dem nu och ha ståendes tills det är dags att sätta den på plats. Och som vanligt har jag tusen idéer och noll förmåga att hantera en yxa så jag gissar på att J kommer få ett bryt i skogen och det blir bara tok av allt. Det är lite vår stajl! Man vänjer sig med åren;-)

 

Dags att iordningsställa detta huset,

ha en fin tisdag! ♥


Kommentarer
Postat av: Annie

Gillar du allvarligt inte potatisgratäng!? Jösses!Jag har flera gånger köpt potatisgratäng när jag varit på MAX som tillbehör ist för typ strips. Så mycket gillar jag det ;)

2011-11-15 @ 19:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0