Vinsten!

Hej lördag!
Här har vi ju barnvakt, så som vanligt kan man inte sova länge, det slår aldrig fel :-)! Jonas ligger däremot bredvid och snarkar, jag unnar mig lite datortid i sängen, det var länge sen! Iallafall. Lördag idag och som sagt barnfri, vi har ett projekt att ta oss an. Det kallas källarstädning, som ni andra med källare känner till är det ett ställe där de samlas mycket skit. Tanken är att rensa bort detta och sedan göra en storstädning, det behövs:-) Sen avsluta dagen med god middag och efterrätt, ja lite mys helt enkelt!


Kommer ni ihåg vinsten...? Den kunde jag hämta ut igår och såhär ser den ut! Japp, min alldeles egna sockerlåda. Love it. Vet dock inte var jag ska ha den eller vad jag ska göra med den, det blir en senare nöt att knäcka ;-) Den här vinsten blev dock väldigt dyr men det är den väl värd. Jag älskar gamla saker! Just sockerlådor går ju att använda till massor, som blomkruka, som förvaring, bara som en fin detalj etc.

 

Appropå gamla saker, min famors hem är en riktig skattkammare då det gäller gamla saker. Hon bodde ju fram tills för något år sedan i ett stort hus där det fanns ett rum som kallades museumet, japp...! Bengt, hennes sambo och min bäste låtsas-farfar fast vi kallar dig inte farfar utan du är Bengt bara Bengt men bäst ändå Bengt, hade ett helt rum med gamla prylar han fått och samlat på sig under årens gång. Ja, en riktig skattkammare! Där fanns allt från knivar (en hel vägg), möbler, flaskor, burkar, telefoner, gamla mynt (han hade snickrat ihop flera montrar till just pengarna).. allt! Älskade att gå in där som liten och kika på allt, man fick ju röra också :-) Sen har min farmor alltid varit duktig att fynda på loppis så ni kan ju bara tänka er vilka fina saker hon har hemma:-)!

 

Nog om just gammalt, men jag tycker verkligen gammalt är så mycket finare än nyproducerat. Nu ska vi fånga dagen här för J har precis vaknat ur koman. Gotta go!

 

Ha en fin lördag! ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0