Zinkadus

Hej!
Äntligen helg
säger jag:-)! Jag hade äran att sluta ett idag, hämtade lilltrollet som nyss vaknat på dagis och for sen hem för mellis. Helt underbart att vara hemma tidigt och det är jättefint ute med all frost nu! Igår och idag har det varit tidiga dagar för Ella men det har gått galant. Hon dissade ju lunch-fisken idag men det var ingen chockerande nyhet. Direkt;-). Hon är jättestissig just nu, gissar på att någon är ganska trött.. Skönt för både henne och mig med helg med andra ord. Mamman är inte van att behöva kliva upp före sju (!) och sen hinna iväg på jobbet också.. Om vi säger så, att börja 8 som imorse var det längesen jag gjorde. Ja kanske för ungefär 2 år sen. Ni fattar:-). Men grymt skönt att kunna stämpla ut tidigt!


Iallafall. Ikväll ska jag unna mig lite kvalitets-tid med mina fina jultidningar. Vilka tidningar har ni köpt, ni andra i kollektivet..? :-) Börjar få julfeeling och det är nog för att det var lite vitt ute idag. Helt otroligt egentligen vad det gör för humöret, trodde aldrig jag skulle säga det men - bring me the snö! (i lagom dos, tack). Jag ska ta fram vinterkläderna imorn iallafall, för det är väl lite kallt nu..?


Nu ska jag spana in lite H&M-nytt, finkläder till Ella bland annat. Sen ska vi iväg till gammelfarmor och äta middag, det blev så idag. Lättsamt om inte annat och farmor ville gärna ha besök.


Fick en mycket glädjande nyhet om julen!!! WOOOOHHOO - lycka :-)

En grej i grejen - fick en mycket fiffig grej av mamma. Ett "hänge" med plats för värmeljus, som jag här hängt över ett vinglas. Så fin att jag köpte en till :-) Kottarna på fatet har jag köpt och det tyckte Jonas var det mest idiotiska han hört. Förutom den gången jag köpte en påse spik (ca 10 st spik) när han hade en låda med 1000 st likadan spik. Ja men lätt att veta...? Nää:-)

 

Trevlig kväll! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0