Lika fast ändå olika

God morgon!
Har äntligen fått Ella att sova fram till 8-rycket igen ;-) Jag är verkligen en sömntuta, var inte det förut (hallå, i gymnasiet klev man ju upp halv sex varje dag!!) men antar att jag försöker ta igen för missad sömn då jag har chansen :-) Iallafall. Nu när det är dagis och jobb som gäller är det skönt att få en slow morning innan dagisstart. Idag t ex börjar jag 1230 så vid 1045 ska Ella vara på dagis. Alldeles perfekt.. Förutm att jag jobbar till 19 då, men man kan ju inte få allt :-) Och mornarna tycker jag är mer värd än kvällarna. En dålig morgon förstör ju en hel dag. Mitt jobb innebär ju en hel del varierande arbetstider, men tycker jag kommit in i gemet helt ok! Det gäller att se det positiva :-)! Å idag har jag fredag, är ju ledig imorgon så då kastar jag om dagarna lite grann.

En vakande ängel.. Den här ängeln fick Ella av mamma som i sin tur fått den av sin mormor (som också gjort den). Ett arvegods med andra ord. Tavlan har vandrat från mamma till mig och nu till Ella då. Men den får sitta på vårt sovrum så länge :-) Önskar jag var flink i fingrarna också och kunde t ex virka.

 

Nu kanske dags att sätta lite fart här... Men vi myser nog en stund till under filten:-)!

 

Jo btw.... Tips på god kycklingrätt som inte är superkrånglig??

 

Fin dag på er! ♥


Kommentarer
Postat av: annie

Och hur pallade vi kliva upp halv sex i gymnasiet varje dag!!? Sju om vi hade sovmorgon. Påminner mig om hur jäkla bra vi var som ändå hade bäst närvaro! :)

2011-10-26 @ 11:17:39
Postat av: Helena

Kycklinginnerfilébitar som man steker och kryddar med curry, sedan häller man över havregrädde och så kan man göra det lite tjockare med redning. Serveras med bandspaghetti. Superdupersmaskigt!! :D (skulle nog din lilla curryälskande prinsessa gilla ^^)

2011-10-26 @ 20:15:58
Postat av: annie

Ja, det var via smartson! :)

Mycket effektivare än bajzzador. Jag har fått understället, neutrogena, samt testat en produkt från FELIX på bara några månader :)

2011-10-27 @ 13:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0