Pysselsugen

Hej måndag,

and i'm vabbing. Så mysmorgon råder här hemma. Men inatt har Ella äntligen sovit någorlunda bra och sov en stund längre på morgonen. Förstår inte att hennes febriga kropp orkat med att INTE sova - en annan däckar sig ju helst igenom en sjukdom. Men det är väl som med barn i allmänhet, sova är ....inte bra, då missar man ju massor:-)!

 

Såg ni Gustafsson 3 tr igår? Börjar tycka att den serien tappat det. Herr Gustafsson är himla skoj men det blir bara för mycket... av det goda! Iallafall. Jag fastnade sen i söndagsfilmen, the reader, guuud vilken film!! Första gången någonsin jag blir helt tagen av en film "bara sådär", jag är grymt svårkoncentrerad när det gäller film som jag inte vet vad det är eller vad det handlar om. Men ett litet tips alltså, jag gillar ju konstiga filmer och brukar sen se dem flera gånger om så säkert även den här :-)

 

 

Billigaste lampan ever - lampfot 13 kr, lampskärmstomme 6 kr och lampkjolen hade jag. På med lite sprayfärg och et voila! Sprayfärg är världens bästa grej - gud så fort man kan göra om diverse saker!

 

Min pyssellust har kommit igång på allvar här, igår satt jag och vek bibelpapper så det stog härliga till, tyvärr hamnade dessa i kamin innan det var färdigt men övning ger färdighet:-)! Jag ska anamma det här och ge mig ut i skog och mark någon dag och låna hem lite pynt...

Idag eller när tid finnes ska jag antingen gå igenom mitt julpynt eller börja vinterförvara mina pelargoner - vad tycker ni?? :-)

 

Har en grym plan för vår hall också men den tar jag med... arga snickarn!! :-) Nu har det stått still här hemma för länge - dags för nya projekt.

 

Nu en kopp kaffe och lilla djungelboken. ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0