Bara porslin

Hej!

Vi fick oss lite sovmorgon idag, ojsan hoppsan, vaknade halv nio!! Och ska vara på dagis vid nio.. Men efter lite team-work kom papps & unge iväg, mamma stannar hemma idag :-)


Jag har under den ensamma stunden beställt första julklapparna! En massa! Jo, vi har ju börjat köpa ett jul-porslin till mamma, tanken var att vi skulle ge det för all framtid framöver då den innehåller många delar och framförallt lättsamt att veta varje år vad man ska ge:-) Men så av en slump upptäckte jag att det utgår i år - hjälp!! Hon har bara tre delar sen innan så det blev en panikbeställning om 7 delar. Men då var hennes klappar klara för 7 år framöver då... Tyvärr inte alltid porslin håller när det skickas, men vi håller tummarna denna gång!




På min önskelista står också en finservis, dock ingen jul utan bara en fin. Det står mellan denna, pergola heter den och är jääättefin...



... eller den här, Ostindia. Lite mer gammeldags, men också superfin. Blått på porslin är supersnyggt tycker jag och passar bra in här i vårt "lantliga" kök :-) Jag har faktiskt en servis sen tidigare, en gammal Rörstrand som min farmor fick då hon gifte sig. Tyvärr är den lite väl 50-tals aktig för min smak... Men kul ändå att ha till speciella tillfällen! Har ni något porslin ni samlar på, eller är det bara tant matilda som gör så? :-)




"Mon Amie" är också jättefin, skulle vilja ha som fika-servis.. Förra veckan gick jag in på Iittala-outlet och beskådade allt live - herregud!! Vilken drömbutik. I love fina dukningar..


Mumin ;-)) Faktiskt gillar jag de små vita trollen jättemycket och tänker nog ge Ella den här emalj-muggen i julklapp.. Min farmor hade en emalj-mugg som man alltid fick dricka en förkylningsbryggd ur, så den här muggen väcker en hel del otäcka barndomsminnen ;-)


Ja nu ska jag sluta tjata porslin, som faktiskt ligger mig varmt om hjärtat; är något av en manisk samlare, hittar jag något på en loppis som är märkt Rörstrand köps det alltid. :-) Ett tips är Erikshjälpen, där kommer det ibland fram gamla fina fat för en liten peng.


Nej nu ska jag ... bara va! Ha en fin tisdag! ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0