Comeback!

Ja men HEJ!
Dålig aktivitet här men som ni vet... Hösten tar ofta musten ur en :-) Iallafall, det står inte still här hemma, vi har hunnit med mycket den sista tiden. Ellas rum är ju fäärdigt, med lampor, gardin o allt! Ska faktiskt "flytta in" i hennes garderob i detta nu. Ja det fattas lite småplock men det tar vi till veckan :-)


Jo så har jag bakat BULLAR, that's my hate-bak. Om ni förstår... Därför gjorde jag det två kvällar i rad ;-) De är ju absolut godast nybakade... Det andra bullbaket blev pizzabullar, gott mellanmål!

Jag försöker "lära mig" baka annat än sockerkaka - jag har en utmaning att ta mig an i det närmsta. Har lovat mig själv att försöka göra macarons - det måste ju vara det svåraste man kan göra. Fick en fin bok idag med steg för steg så snart står jag där... och kliar mig i huvudet!! :-)

Såhär ser mina nya höstpjucks ut, nya och fina!! Beställda från Ellos, såklart :-) Bra rejäl sula, inget halkigt elände. Ja då var det "bara" vantar, mössa, halsduk... kvar ;-) För Ellas del är höst/vinter nästintill ordnad, vi fick tag i en begagnad overall i bra skick på hemmaplan. Skönt, då kan man stryka det och fokusera på det näst "värsta" - SKOR!! Och vantar, mössa, halsduk.. same, same fast i mindre modell ;-)


Jo jag är ledig idag,
så nu ska jag fortsätta studera macarons :-) Ella sover och pappsen försvann ner i källarn.



Idag rullar denna på repeat, om och om igen! himla bra.

Take care, vi hörs! ♥

Kommentarer
Postat av: annie

skitsnygga skor!! :)

bullar är också mitt hat-bak. finns inget bakverk som är så gott som en nybakt bulle men det är så tidskrävande med jäsning hit och dit.

2011-09-15 @ 14:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0