best of finland



Den här mörkgrå snyggingen landade i min brevlåda förra veckan. Är samlingen komplett nu? Nope :-). Mina två svaga punkter är finskt glas (iittala) och svenskt porslin (rörstrand). Vilken tur att jag fått ett paket innehållandes det sista med...!

Men ni ser ju... den gråa färgen gifter sig fint mot rött/rosa innehåll! t ex hallon i sommar, mmm.. Kan man fylla ett helt skåp med dundersnygga marimekko-skålen tro? Jag kan :-).

 

Men hej igen! Nu tror jag att jag är på banan igen.. Första dagen av fem lediga dagar idag, woooho :-)! Vi har precis avrundat frukosten, jag äter i köket och Ella i soffan, hur gick det till..? Nåja nu rullar Lotta iallafall så ungen är nöjd.

 

Idag ska vi bara ta dagen som den kommer. Eventuellt en sväng på ica strax.. Eller pass på den med energifylld unge? Ni vet... vi kan inte gå förbi de små kundvagnarna utan att Ella blir galen. Och går vi på konsum har de den där nedrans åkgrejen istället. Livet är tufft :-).

 

Nej hörrni, kan man ställa ut penséer nu eller? Såg att de har gjort det på jobbet. Men är de inte liiite tidigt än, eller? Behöver något färglatt i allt rusk! Huga. Igår var det som att vakna upp till typ December. Vitt överallt. Aprilväder jag vet, men kom igen!!! SOL ska det vara!

 

Ha en fin dag hörrni! ♥

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0