Det som göms i snö kommer fram i tö

Hej!
Har varit tyst här, men bråda dagar på jobbet :-). Samt en sambo-fri vecka. Det sätter sina spår. Nu är vi ju bara inne på första dagen, men iallafall. Ella valde ju att starta denna dag halv sex!!! och jag somnade före ett. Tjooho - bra start på veckan. Men hemma och kicking är jag. Imorgon är vi lediga och ska bara myyysa. Hoppas på samma fina väder som idag! Helt otroligt att det är ljust ute ända till fem.. Och att det börjar ljusna tidigt :-). Ingen konst att kliva upp med solen rakt i fejjan :-). (fejjan = ansiktet. ni vet before facebook betydde det just ansiktet och ingenting annat)


Två risiga övervintrade pellisar har fått flytta upp till lilla växthuset. Tar sig dessa är de fasen odödliga. Ni ser ju, det är helt klart synd om dem.

 

Fjolårets praktexemplar som fick övervintra på fönsterbrädan i sovrummet. Det gick ju som ni ser något bättre. Nu ska jag bara köpa så-jord lite småkrukor och sen bjuda hem mormor så hon kan ta sticklingar åt mig. Eller åtminstonde lära mig.

 

Är det bara jag som längtar tills våren prunkar för fullt ute...? Jag har stora planer för vår trädgårdssommar 2012. Japp, fram med snickarbyxan älskling för nu ska vi..... bygga odlingsbänkar :-). Är det att ha åldrats ca 45 år i förtid att beställa pellis-sticklingar över nätet...? Nope.. Eller?! :-).

 

Nu ska jag ägna kvällen åt att kolla in årets bokrea, kanske något finns att fynda?

 

Ha en fin kväll! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0