Best of Panduro 2012

Hej!
Ni vet när man vaknar (alldeles för tidigt) och känner sig pigg? Efter att ha mått jättedåligt kvällen innan (typ migrän) var det väldigt skönt att vakna och känna sig som ny i förpackning! Förstår inte var dessa anfall kommer ifrån, blir ljuskänslig (kan inte kolla på tv), ljudkänslig och mår jättejätteilla! Det konstiga är att jag får just ingen värk i huvudet utan mår bara allmänt kymigt, är det migrän eller vad...? Jaja nu är det ju borta, skönt :-)!


Vad har ni för fredagsplaner? Vi har inga alls. Bara mysa hemma och ta det lugnt. Eventuellt baka något smaskigt eller göra en snögubbe, vädret och Ella får bestämma! Middag blir en typisk fredagsrätt, taco-gratäng! Den med philadelphia-ost, den är godast :-).


Nu över till lite vår-inspo från Panduro! Är ni fler som blir helt nipprig när den katalogen kommer med posten..? Den bjuder alltid på inspiration en masse! Vill göra allt!

Härliga paket, fint träd i dekor-tejp(är som papper och lämnar inga märken, typ), snygg anslagstavla och fina fågelholkar :-)

 

Finaste Tilda-serien, skulle vilja sy en "sy-ängel" åt mamma.. Men.. Efter missödet med julgrisen får jag nog inse mina begränsningar. Men visst va den härlig med symaskin och allt?

 

Mer tilda fint, och tokfin påsk-dukning! Panduro har ju cupcakes-prylar nu också, en hel del..! Finns ju så mycket fint att pynta dessa bakverk med :-)

 

Visst blir man glad av lite våriga färger? Det blir iallafall jag och jag tror jag ska börja pyssla redan idag. Skulle vara jättekul att ha någon form av typ "sy-junta" med pyssel osv, men mest för att umgås och fika såklart :-). Vilka är med?? Tanten är ju inne nu så kom igen!

 

Har en fröken som kan konsten att klä av sig numer. Så här springer en galen naken jänta runt. Hrrm. Dags för lite mer avancerade kläder då, typ hängselbyxor :-)! Nej då hon är duktig så!

 

Ha en härlig dag, tanter!

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag är alltid med på att fika, att sy är jag inte så sugen på men gärna att fika ;)

2012-01-20 @ 09:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0