Missen!


Time for... städning! Ni vet vårstädning; köksskåp, ovanpå skåp, i garderoben... Gör ni vårstädning? Det blir ju lite roligare med fina rengöringar :-). Tycker jag iallafall. Dock väntar jag någon vecka med det "stora" rycket.


Hej!

Jag missade Guldbaggegalan igår! Oh no! Den har jag alltid sett från att jag var liten parvel. Älskar't, som den svensk-film-lover jag är :-). Går det på svtplay tro..? Vi får hoppas på det så jag får stilla mitt begär.


Idag vankas slappedag, min helg kan man säga. Tänkte titta på någon bra film eller serie när Ella sover middag. Tänkte ge mig på att baka också, fick en Toscakaka på jobbet som var SÅ god! Herregud, varför har jag missat det..? Har faktiskt aldrig ätit toscakaka men det var heaven. Iallafall. Jag fick det väl beprövade receptet så varför inte testa? (känner jag mig själv blir det inge baka;-)).


Ella är nyklippt och det blev ganska kort.. Hon påminner om Stina i Saltkråkan, sötesnuffen :-)!! Det var ju himla slitet hennes hår så det fick bli en kortare frisyr. Jättesöt är hon i sin korta lugg!! Och förresten sov Ella hela (!!) natten i sitt rum, ända till åtta faktiskt. Då var mamma uppe vid sex snåret och stökade runt för hon åkte hem då. Skönt att Ella vänjer sig vid eget rum.




Jo - det var Lena som hade rätt om fåtöljen, jag har spanat in den översta! Den slår jag till på OM den inte gnekar och vrider sig, som rotting kan göra om den är dåligt knuten/bunden/hurFandomnugördom. Mamma har en rottingfåtölj hemma som typ lutar med kroppen, vrider man sig lite åt höger t ex följer hela fåtöljen med. Så vill man ju inte ha det :-).


Ha en fin tisdag! ♥

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0