Mot nya tider

Hej!
Har precis kommit hem från jobbet, var den som fick varmköra bilen (=skrutten) längst innan jag tog mig hem. Dags att skaffa motorvärmarstolpe eller ny bil? Hrrm.... Gissa min ståndpunkt där :-). Dessvärre föll min lott på skrutten kommande vecka också, suck....! Är något nervös för det ja. Men skam den som ger sig.


Vet ni vad? Jag tänker köra socker-detox, fick mig en tankeställare när Jonk nämnde något om sockerberoende. Tyvärr stämmer det allt för väl in på mig så dags att ändra på det kanske..?! Det liksom eskalerar hela tiden, man tänker att nu kan det inte bli värre för att bli just värre veckan därpå. Fifan vilka dagar det kommer bli, jag tänker fan gå ut hårt för att chocka liv i kroppen rejält. Skagenröra ska bli min mat kommande vecka :-).... Egengjord såklart, lika med lite kolhydrater. Sen gå mot den där bokstavs-dieten you know........ Jag ska bli ett bättre jag, få ordning på mina begär :-)! Detta kommer dock inte bli en viktblogg för det är ze boring, men ni kan väl peppa mig :-)? Typ ge goda recept kyckling och fisk, man får väl belöna sig i form av riktig mat eller hur :-). Min karaktär är ju nere på noll upphöjt i 100, men vaaafaaan, liten uppoffring i det stora hela! Liksom ge upp socker, so what? Errhm. Ja men vi säger så :-). Jag ska överbevisa min svärfar som sedan länge dömt ut mig som sockerråtta, det får bli mitt mål! Oftast när man ska göra någon ändring är det ju de två första veckorna som brukar vara jobbiga. Sen brukar det rulla på. Men en vecka utan socker (uppenbart socker, dvs godis, dricka, kakor, bröd, pasta men inte frukt) må jag väl för fan klara??

Jag vill klara något nu. Inte bara lunka med livet för då blir alla kläder för små........




Min stugby. Den är mysig den.... zink zink zink, istället för socker, socker, socker....!

 

God natt,

Er tjockis


Kommentarer
Postat av: Helena

Så svår du ska vara som inte ska äta pasta! ;) Duktig du är som tar tag i saker. :)

2012-01-09 @ 13:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0