När liten blev stor


Men vem har sovit här inatt....? Jo just det Ella :-)!! Stortjej sover nu på sitt rum. Dåligt kort men det är knäppt i total beckmörker, dom där rullgardinerna håller verkligen måttet.

 

Hej!

Strömlöst här tills nu, pjuuhhh...! Vill inte ha strömlöst igen. Tack å lov för kamin (när de är längre stunder utan ström) så man kan elda.

Iallafall. Ella sov på sitt rum inatt, gick jättebra. Jag jublade och Jonas grät. Ja men ni förstår fajten som blev när jag ställde in sängen på hennes rum. Ella sa såklart ingenting men Jonas.... majgad. Men pappsen får allt låta tiden ha sin gång! Hon vaknar oftast när vi går och lägger oss och eftersom vårt sovrum ligger nästan typ i hallen låg hon mitt i skottlinjen - lugnare och tystare på hennes rum mao. Hon vaknade en gång inatt (vad jag vet :-)) och vaknade sen på morgonen. Skönt! Men juniorsängen får stå oanvänd ett tag till, lillfröken är för liten för den frihet en sån säng innebär ;-)!

 

Kan ni gissa vilken kroppsdel i detta hus som numer är 13 cm? Hahaha :-)! Ellas fot såklart. Tyckte att hennes vinterskor var svåra att få på så mätte hennes fot, hoppsan.. 2 nummer för små skor. Så mormor har varit iväg idag och handlat nya skor åt Ella. Samt hämtat en grej åt mig! Som jag vill ha hem nu, nu, nu :-)!

 

 

Jag ska jobba kväll ikväll och även imorgon. Så det får bli lugna aftnar här hos oss ♥ Vi får ju en ledig dag tillsammans imorgon iallafall, härligt :-). Vad gör ni såhär på trettondagsafton? Förr om åren var det alltid julmiddag hos farmor denna dag, men den traditionen har fått stryka på foten då hon bor mindre och släkten expanderar. Annars är det ju enligt tradition julgransplundring idag och det är ju synd att vi inte kan åka på det. Tänkte med baken när jag la schema, skärpning....!!

 

Ha en fin dag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0