om att ruinera sin mamma på möbler

God kväll igen,

Jag har ju turen att ha en mamma med mycket god smak. För ett tag sedan fick jag ta över deras matstolar (jag tog snarare) dessa är av modellen Lilla Åland och jävligt snygga faktiskt. En hederlig pinnstol, som hon köpte år 1983 (!!) Våra är i färgen och träslaget björk dvs trären. Nu har vit-fascisten Matilda kommit på att vore de inte snyggare i lite färg....? eller färg och färg, vitt ni vet :-). 

 

 

Tyvärr får jag inte måla våra stolar, de är oljade så jag är strängt förbjuden att göra det i risk att förstöra dem helt. Men den dagen vi köper nytt möblemang till köket köper jag 4 st vita, såå snygga!! Eller hur?! Kan tänka mig 2 svarta ex också, som extrastolar. Eller en knallrosa (finns inte tyvärr) för det är snyggt att blanda olika färger. Recycle är ju hett i år och då är det ju ganska gött att ha fyra urgamla stolar i köket (hela 29 år gamla :-)). Dessutom kostade de helt gratis, men det är en uppgörelse dotter och moder emellan. Typ ordet lån kanske var med i bilden..... men.. det har jag nog glömt/ignorerat. Tack mamma ♥

 

Tanken slog mig just att våra gamla köksstolar finns ju... dags att göra dem vita?! Jepp..

 

Vill ni veta vad jag eventuellt tänker göra imorn....? Såga lite i vår sängstomme. Japp, har blivit skvatt galen. Jonas är ju typ 30 mil bort och vad kan han göra åt saken? mohaha :-)!!

 

Recycle var det ja!

Tjing! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0