Troll från fjärren öster

Titta en sån sötsak :-). Fick en fin & rolig present av Lena som hon tagit med hela vägen från grannlandet F. Ser ni vad det är..? Den står nu i mitt kök och är söt. Jag gillar ju dessa "troll"!!

 

 

Också dagens tips - luktajättejättegott sköljmedel. Jonas sa t.om när han hängde tvätten "åh så här ska mina kalsonger lukta, hallonmumrik" :-). Han gillar sköljmedelsdoft ännu mer än jag. Iallafall, jag tömmer alltid upp sköljmedel i billiga glasflaskor från ikea, fint och mycket mer lättsamt. Den vanliga flaskan har för stor öppning vilket gör att jag alltid lyckas hälla i halva flaskan. Visst, man ska ju använda korken som doserare men nää, jag går på känn!!

 


 

Hej måndag och vecka 5,

Hur mår ni? Alldeles för tidig morgon här och jag har ont i magen.... Men sluta gnäll!! Livet blir väl vad man gör det till? Så ska bara acceptera att min mage inte är med mig idag (en baksida av att äta bröd, så varför gör du det, dumskalle??) och att jag är trött. Varför bara sitta här och vara butter? Det gör ju inte min dag bättre. Nej, istället fokusera på det braiga som finns runtomkring mig, t ex Ella som just nu dukar fint med småtallrikar och fördelar rester av sin frukost på varje tallrik. Jag fick just en tallrik med en pyttebit ägg på :-). Mammas gullhöna!!



Har ni funderat på sommarsemester? Det har vi börjat så smått, inget extravagant för Ella är ju för liten ännu. Jag har ju en "förmån" från jobbet som vi ska nyttja detta år. Tror det kan bli ganska bra och bjuda in till en del spontanresor. Tanken med sommaren är en tripp till Göteborg, det som talar mot det är platsbrist och en lång tågresa meen :-)... det löser sig!! Tror hon skulle trivas som fisken i vattnet nere hos farfar. Det gör iallafall jag :-).


Nu ska vi ta och plocka iordning köket,
ha en nice Måndag! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0