Vår bästa tid är nu!

Hej!
Dagen före midsommarafton :-). Har ni lagt köttet i marinad? Lagt snapsen på kylning? Handlat jordgubbarna..? Våra förberedelser är klara, dvs köttet är lagt i marinad. Vi kör på färdiga påsar med en skvätt öl i varje påse ;-) Det ska tydligen göra susen. Vi ska grilla ytterfilé (tjoocka skivor) och kycklingfilé, mums! Till kycklingen passar garlic-marinaden jättebra!


Jag ska förbereda mig på jobbkväll och sen jobb i fem dagar framöver. Känns sisådär men cash is king eller..? Det brukar dock vara mysig stämning sånna här helger och jag ser framemot lite tok med kollegor.


Nu lite blandade osammanhängande bilder ;-)

Har fått upp en till tavel-list, till kokböcker (och andra inspo-böcker) och annat smått och gott. Ljuslyktorna som hänger köpte jag i Östersund, två jättebra inredningsaffärer på Storgatan. Den ena heter Un interiör och den andra Pigkammaren - den butiken var heaven :-). Där fanns allt jag tycker om.

 

Nya fina vita krukor till köket har inhandlats på Ica?! Passar fint till mina pellisar :-).

 

Plättar i luften - den lever än wooho.

 

Också mammas hjärtegryn :-). Hon fotade sin fot imorse.. Gulliga lilla fossingen.

 

Vet ni? Nu har jag jobbat exakt ett år sen jag var mammaledig. Hur det känns? Helt fantastiskt faktiskt. Jag trodde inte det skulle fungera alls men det gör det! Så skönt att hittat rutiner och att livet helt enkelt klaffar. Det jag sörjer är dom kvällar jag inte får natta Ella men var sak har sin tid. Jag har ju snart fyra veckor av nattande :-). Tre veckor jobb kvar sen stämplar jag ut.

 

Nu ska jag röja undan morgonens frukost och sen köpa en kaffebryggare!!! Wooooho äntligen gott kaffe :-)!!

 

Ha en fin torsdag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0